یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۵:۵۱:۳۲

گاز همراه میدان یادآوران به واحد شیرین‌سازی آماک می‌رود
ایران دریلینگ: واحد فرآورش نفت‌ خام میدان یادآوران اواسط ٩٤ راه‌اندازی می‌شود و برهمین اساس گاز همراه تولید شده تا زمان بهره‌برداری از کارخانه گاز و گاز مایع ۳۲٠٠، در واحد شیرین‌سازی آماک استفاده می‌شود. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، معاونت برنامه تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد، امکان ارسال گاز همراه میدان یادآوران به واحد شیرین‌سازی آماک بررسی شد و مسئولان شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز آمادگی این شرکت را برای این انتقال اعلام کرده‌اند. در این جلسه که مسئولان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) نیز حضور داشتند جزئیاتی از وضع هر دور پروژه ارائه شد. عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) اعلام کرد: واحد فرآورش نفت‌خام میدان یادآوران قرار است اواسط ٩٤ راه‌اندازی شود و برهمین اساس امکان استفاده از گاز همراه تولیدی این میدان در واحد شیرین‌سازی آماک تا زمان بهره‌برداری از کارخانه گاز و گازمایع ۳۲٠٠ امکان‌پذیر است. وی با اعلام این که پیشرفت پروژه به بیش از ٩٤ درصد رسیده است، گفت: تولید زودهنگام از میدان یادآوران اسفند ماه ٩١ با ظرفیت ٢٠ هزار بشکه در روز آغاز شده است اما این میزان را در ابتدای سال جاری به ٥٠ هزار بشکه در روز رساندیم و در صورت تصویب شرکت ملی نفت در فاز دوم این میزان به  ١٨٠ هزار بشکه در روز می‌رسد.

جلوگیری از سوزاندن حدود ٢٤١ میلیون فوت مکعب در روز گازهای همراه نفت و پیشگیری از انتشار روزانه حدود ٩٠٠٠ تن موادآلاینده در محیط‌زیست و آلودگی هوا، فرآورش گاز غنی شیرین تولیدی طرح در کارخانه‌های گاز و گاز مایع ٧٠٠ و ٨٠٠ برای استحصال بیش از ٢٧ هزار بشکه در روز میعانات گازی و ١٨٢ میلیون فوت مکعب در روز گاز سبک جهت مصارف صنعتی و خانگی و یا تزریق به مخازن صنعتی، افزایش تولید نفت خام به میزان ٣٠٠ هزار بشکه در روز از طریق برگشت میعانات گازی ترس تولیدی طرح به واحدهای بهره‌برداری و تولید روزانه ١٨٠ تن گوگرد صادراتی از طریق انتقال گازهای اسیدی تفکیکی به مجتمع شیمیایی رازی ازجمله اهداف پروژه آماک است. پروژه آماک در محدوده شهرهای اهواز، رامهرمز، شادگان و بندر امام خمینی و در محدوده‌ای به وسعت ٦٠٠٠ کیلومتر مربع اجرا می‌شود و این امیدواری وجود دارد که با اجرای همزمان آن در کنار چندین پروژه مرتبط دیگر ازجمله طرح احداث کارخانه NGL ٣٢٠٠، موضوع کاهش آلودگی در مناطق جنوبی ایران و جلوگیری از هدر روی این سرمایه‌ها محقق شود.


  کد خبر : 536
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :